Identyfikacja przewodów

Identyfikacja przewodów hydraulicznych podłączonych do hydromotoru jazdy

  1. Układ napędu to dwa przewody hydrauliczne od zasilania i powrotu, są to  zazwyczaj dwa przewody do największej średnicy. Zamiast przewodów elastycznych układ może być wykonany z rurek  stalowych o podobnej średnicy.
  2. Układ przelewowy. Jeśli w podłączeniach występują tylko trzy linie, ta o najmniejszej średnicy będzie odpowiadała za przelew oleju. Jeśli są 4 podłączenia lub więcej to wąż odpowiadający za przelew będzie o największej średnicy z tych, które pozostały za wyjątkiem układu napędu hydromotoru. Układ przelewu ma niskie ciśnienie, dlatego podczas jego odłączenia olej będzie wypływał ciągle pod niskim ciśnieniem przy ciągłej pracy silnika. Przewód często jest zabezpieczony przed wypadnięciem tylko opaską.
  3. Układ drugiej prędkości. Jest najczęściej podłączony przez przewód /rurkę o najmniejszej średnicy. Olej nie wypływa z przewodu aż do momentu, gdy maszyna nie znajduje się w trybie pracy jazdy na wyższą prędkość.
  4. Układ hamulca. Jeżeli występuje to będzie to przewód o małej średnicy, ciśnienie oleju pojawi się w nim dopiero po naciśnięciu pedału jazdy.

 

36 T koparka z zabudownym hydromotorem, Port D drugej prędkości, port C1 -przelewu[/caption]

 

Speed line – układ prędkości

Flow and Return – układ napędu hydromotoru, zasilanie i powrót

Case line – układ przelewu

Brake line – układ hamulca

  1. 3 Tonowa minikoparka , zwolnica zintegrowana z hydromotorem o 2 prędkościach, występują 4 porty wejścia
  2. 6 Tonowa minikoparka, zwolnica zintegrowana z hydromotorem o 2 prędkościach, występują 4 porty wejścia, zaobserwuj nietypowe ułożenie portu przelewu
  3. 12 Tonowa koparka, zwolnica z podłączonym hydromotorem o 2 prędkościach oraz osobnym portem hamulca w rozdzielaczu
  4. 13 Tonowa koparka, zwolnica ze zintegrowanym hydromotorem, pokazane są 4 porty wejścia