Identyfikacja portów hydromotoru

A – B porty:  (Zasilanie i powrót z napędu)
Te główne porty zasilania i powrotu są zazwyczaj największymi portami do podłączenia z silnikiem jazdy. Jeśli będą występowały 4 lub więcej portów, wówczas zasilanie i powrót będą umieszczone w części centralnej flanszy.

1.5 T zwolnica minikoparki z jedną prędkością hydromotoru z 2 portami wejścia. Uwaga nie ma konieczności podłączenia portów przelewowych do tego hydromotoru

1.5 T zwolnica minikoparki z jedną prędkością hydromotoru z 2 portami wejścia. Uwaga nie ma konieczności podłączenia portów przelewowych do tego hydromotoru

8 T minikoparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, jedna prędkość, Pokazano 4 porty podłączenia Porty przelewu C1, C2

8 T minikoparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, jedna prędkość, Pokazano 4 porty podłączenia Porty przelewu C1, C2

 

C1 – C2 Porty:  (Układ przelewu obudowy)
Większość nowoczesnych zwolnic jest wyposażona w układ przelewu, po jednym porcie z boku portów A/B. Pozycja portu przelewu może być zmieniona poprzez zastosowanie zaślepki zarówno w C1 lub C2. Ważne jest aby podłączyć przewód przelewowy do portu umiejscowionego najwyżej i pozostawić dolny port przelewu zaślepiony. Niektóre zwolnice posiadają tylko jeden port przelewowy pomiędzy portami A/B. Jest bardzo ważne, aby właściwie podłączyć przewód z układu przelewowego do hydromotoru. Podłączenie pod ten port przewodu ciśnieniowego z napędu hydromotoru spowoduje poważne uszkodzenia mechaniczne silnika jazdy

 

3,5 T minikoparka z zabudowanym hydromotorem, posiada 4 porty oraz port drugiej prędkości z boku

3,5 T minikoparka z zabudowanym hydromotorem, posiada 4 porty oraz port drugiej prędkości z boku

3 T minikoparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, posiada 5 portów, A,B zasilanie, C1, C2 porty przelewu, D port drugiej prędkości

3 T minikoparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, posiada 5 portów, A,B zasilanie, C1, C2 porty przelewu, D port drugiej prędkości

D Port:  (Dwie prędkości)
Port odpowiadający za podłączenie obu prędkości, najczęściej jest najmniejszy i może być umiejscowiony w innej pozycji niż pozostałe. Np. na przodzie flanszy pomiędzy portami A/B, lub na tyle flanszy, albo z boku.

 

Port hamulcowy:

Za wyjątkiem ładowarek na gąsienicach i innych szybkobieżnych maszyn, jest to nietypowe aby port hamulca jazdy był zabudowany w rozdzielaczu zintegrowanym  z obudową silnika jazdy. Jeśli taki port występuje w rozdzielaczu, wówczas jego położenie jest dokładnie zaznaczone na schemacie instalacji.

Port odpowiadający z podłaczenie drugiej prędkości

Port odpowiadający z podłaczenie drugiej prędkości

12 T koparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, port przelewu centralny C1, pomiędzy portami zasilania A,B

12 T koparka zwolnica z zabudowanym hydromotorem, port przelewu centralny C1, pomiędzy portami zasilania A,B

36 T koparka z zabudownym hydromotorem, Port D drugej prędkości, port C1 -przelewu

36 T koparka z zabudownym hydromotorem, Port D drugej prędkości, port C1 -przelewu

36 T koparka z zabudownym hydromotorem, Porty A,B zasialnia i powrotu

36 T koparka z zabudownym hydromotorem, Porty A,B zasialnia i powrotu

3,5 T koparka z zabudowanym hydromotorem, Port D drugiej prędkośći

3,5 T koparka z zabudowanym hydromotorem, Port D drugiej prędkośći

UWAGA  Układ przelewowy  oleju w hydromotorze

Wszystkie hydromotory o budowie tłokowej posiadają układ przelewu oleju z części grupy wirnikowej do obudowy. Ten przeciek oleju służy smarowaniu kołyski , płyty oporowej , służy również smarowaniu powierzchni roboczych pomiędzy płytą rozrządczą oraz wirnikiem silnika. Olej, który przecieka do obudowy silnika, musi znaleźć swoją drogę do zbiornika oleju hydraulicznego, poprzez układ przelewowy pod niskim ciśnieniem. Jeżeli przewody hydrauliczne lub rurki z układu przelewowego oleju ulegną zapchaniu lub nie zostaną podłączone, wówczas ciśnienie w hydromotorze będzie zbyt duże, co spowoduje katastrofalne skutki w postaci zniszczenia hydromotoru lub też zwolnicy. Dlatego kluczową sprawą jest okresowe sprawdzanie czy układ przelewowy hydromotoru  jest właściwie podłączony , czy jest drożny i czy nie występuje ciśnienie zwrotne.